3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

The 3CX Switchboard

Het 3CX Switchboard (Windows)

Over dit onderwerp

Het 3CX Switchboard (Windows)

Introductie

Switchboard Instellingen voor Windows

Beschikbare Weergave voor Windows

Gebruiker

Receptionist

Beheerder Weergave

Wachtrij (Q-)beheerder (Vereist PRO)

Wallboard (Vereist PRO)

Beschikbare Weergave voor Mac

Zie ook

Introductie

Het beheren van gesprekken is één van de belangrijkste taken van een kantoor werknemer. Met een functie waar je alle extensies op één plek hebt en in staat bent om hun aanwezigheid te zien en te beheren, zou een hoop “werk” besparen! De 3CX Client bevat een krachtige switchboard functie, die kan worden aangepast op de manier waarop u uw telefoongesprekken wilt beheren. U kunt het 3CX Switchboard openen door te klikken op de “Switchboard”  toets op uw 3CX Client, zoals hieronder wordt weergegeven. U kunt ook één van de Switchboard weergaven kiezen van het Snel Menu in de client voor Windows. Notitie: In de 3CX Client voor Mac is slechts één weergave beschikbaar.

Het 3CX Switchboard wordt geleverd met 5 verschillende weergaven:

  • Gebruiker - Deze weergave wordt gebruikt voor het snel en eenvoudig bekijken van de status van collega's.
  • Receptionist - Voor telefonistes die snel & efficiënt oproepen moeten beantwoorden & doorschakelen.
  • Beheerder - Om personeel, inkomende oproepen en wachtrijen te bewaken.
  • Q-Manager (Alleen in PRO) - Om wachtrijen te beheren en beantwoord-tijden en kwaliteit te bewaken
  • Wallboard (Alleen in PRO) - Bekijk individueel of geef weer op een groot scherm voor medewerkers om op de hoogte te blijven van de statussen.

switchboard.png

Switchboard Instellingen voor Windows

Klik op het Instellingen icoon naast het Weergave dropdownmenu.

Een nieuw venster verschijnt waarin u kunt instellen:

  1. Welke Aanwezigheid groep u wenst te zien. Dit is een Standaard instelling.
  2. Filter de gesprekken die u gaat zien.
  3. De Weergave Opties.

Beschikbare Weergave voor Windows

Gebruiker

Dit is de standaard weergave, deze laat u de status van uw collega's snel zien. Op deze manier kunt u zien of een extensie beschikbaar is of niet voordat u doorschakelt, bespaart u en uw klant tijd. Om door te gaan met doorschakelen klikt u op de extensie van het aanwezigheid scherm, indien beschikbaar. U kunt nog meer met de extensies communiceren; klik met de rechtermuisknop en vanuit het dropdownmenu kunt u bellen, voicemail achterlaten, intercom (alleen beschikbaar wanneer ingesteld door de beheerder), conferentie, of chat.

Receptionist

Met de Receptionist weergave kunt u actieve gesprekken op elk gewenst moment in de gaten houden. Op deze manier kunt u direct zien wie in gesprek is, de informatie van de beller en opgeroepen persoon, en de duur van het gesprek zonder te hoeven zoeken in het ‘aanwezig scherm’. Als u wilt weten hoe inkomende gesprekken efficiënt te beheren met gebruik van alle beschikbare functies, lees hier.

Beheerder Weergave

De beheerder weergave is een samenvoeging van de Receptionist & Q-beheerder. Met de beheerder weergave kunt u gesprekken bekijken en beheren evenals wachtrijen monitoren. Betreffende de wachtrijen; statistieken zijn alleen beschikbaar als u de PRO versie heeft.

Wachtrij (Q-)beheerder (Vereist PRO)

Met de Wachtrij beheerder weergave kunt u direct zien welke medewerkers in gesprek zijn, alsmede statistieken zoals de gemiddelde wachttijd, het totaal van gemaakte oproepen en ga zo maar door. Om meer te weten over hoe wachtrij oproepen te beheren en hoe medewerkers in en uit wachtrijen te loggen lees hier.

Wallboard (Vereist PRO)

De Wallboard weergave geeft u de mogelijkheid om oproep statistieken te bekijken met één klik op een knop. Controleer uw medewerkers’ prestaties in een oogopslag en verhoog de aandacht als het aantal onbeantwoorde gesprekken te hoog wordt. U kunt dagelijks een motiverende boodschap voor uw team opgeven door op de Wallboard ‘instellingen’ toets te klikken. Voor meer informatie over het configureren van uw Wallboard lees hier.

Beschikbare Weergave voor Mac

De 3CX Client voor Mac heeft slechts één weergave, waarin u alle actieve gesprekken kunt bekijken en openen. Als u deel uitmaakt van een wachtrij, kunt u ook de actieve gesprekken van de wachtrij bekijken en openen.

Zie ook

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud