3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

Recording Calls Using 3CXPhone

Opnemen en Beheren van Opnames met de 3CX Client

Over dit onderwerp

Opnemen en Beheren van Opnames met de 3CX Client

Introductie

Maak een Opname

Neem een gesprek op

Een Conferentie Opnemen

Beheer Opnames

3CX Client voor Windows

3CX client for Mac

3CX Client voor Android

3CX Client voor iOS

Zie ook

Introductie

Het opnemen van een gesprek of een conferentie kan een geweldige manier zijn om bij te houden wat er wordt gezegd; vooral voor bijeenkomsten waar het noodzakelijk is om notulen te maken of wanneer er een (grote) deal op het spel staat. U kunt vervolgens gebruik maken van uw opgenomen gesprekken en ze terug spelen met een paar klikken van de muis.

Let op: Opnemen moet zijn ingeschakeld door uw beheerder voor uw toestel. Om de lijst met opnames te bekijken, moet de beheerder u extra toegang te geven. Zo niet, dan zullen de opnames alleen toegankelijk zijn door de beheerder vanaf de 3CX Beheerders Console.

Belangrijke notitie: Wanneer de 3CX Client in softphone-modus is, kan de opname indien nodig meerdere malen gestart en gestopt worden. In CTI-modus kan nadat de opname is gestart, alleen gestopt worden wanneer het gesprek is beëindigd.

Maak een Opname

Neem een gesprek op

  1. Tijdens een gesprek, Toets de “Rec” toets op elk gewenst moment om te beginnen met het opnemen van het gesprek.

  1. Als er een opname actief is wordt de opname knop blauw. Toets nogmaals op de Record toets om de opname in de softphone-modus te beëindigen. In de CTI-modus moet u het gesprek te beëindigen om de opname te stoppen.

Notitie: Om een conferentie op te nemen waar u zelf aan deelneemt en niet de organisator van bent volgt u dezelfde stappen zoals hierboven beschreven.

Een Conferentie Opnemen

  1. Start een conferentie.
  2. Nadat minstens één deelnemer zich bij het gesprek heeft aangemeld, klik of toets de toetsenbord  toets in het menu onderin om naar uw nummertoetsscherm te gaan.
  3. Toets de “Record” toets om de opname te starten en de conferentie op te nemen. Toets nogmaals op dezelfde toets om de opname te stoppen. In de CTI-modus moet u het gesprek beëindigen om de opname te stoppen.

Beheer Opnames

Als de beheerder u het recht heeft gegeven, dan zult u de lijst van alle opnames zien en in staat zijn om ze te beheren. U kunt de opname afspelen met de Cliënt of met de telefoon, of direct vanaf de 3CX Client te verwijderen. Om toegang te krijgen tot de opnames, volgt u de onderstaande instructies:

3CX Client voor Windows

  1. Vanaf het menu onderin, klikt u op de knop “Instellingen”.
  2. Selecteer de “Opnames” toets om naar de lijst te gaan. De vermelde opnames worden getoond met de volgende gegevens: extensie/telefoonnummer, de naam van de contactpersoon, en de datum en het tijdstip van de opname. Conferentie opnames hebben “700 *” als hun intrede naam.
  3. Klik rechts op de opnamen of selecteer de gewenste actie van het menu onderin:
  • “Afspelen”: dit zal het bestand opslaan op uw computer. Zodra het geluid bestand is opgeslagen kunt u de opname openen en afspelen van uw standaard mediaspeler.
  • “Afspelen op Telefoon”: u zult een oproep van de beller-ID PlayFile ontvangen. Beantwoord de oproep om de opname te beluisteren.
  • Verwijder de opname.”

3CX client for Mac

  1. In het Snel Menu, klik op Opnames.
  2. De vermelde opnames worden getoond met de volgende gegevens: Afspeel icoon, Inkomend/Uitgaand gesprek, datum en tijd van de opnames, naam van het contact (voor gespreksopnames) of Conferentie (voor conferentie opnames).
  3. Selecteer de gewenste actie van het menu onderin:
  • Afspelen: dit zal het bestand op uw computer opslaan. Zodra het geluidsbestand is opgeslagen u kunt het openen en afspelen op uw standaard mediaspeler.
  • Afspelen op Telefoon: u ontvangt een telefoontje van de caller ID “PlayFile”. Beantwoord de oproep om de opname te beluisteren.
  • Delete Recording
  1. Klik rechts op de opname, u kunt hier kiezen tussen de volgende opties:
  • Stop of Pauzeren van afspelen
  • Bellen

3CX Client voor Android

  1. Vanaf het nummertoetsscherm, toets op de “Meer” toets onderin het scherm.
  2. Selecteer de “Opnames” toets om naar de lijst te gaan. De vermelde opnames worden getoond met de volgende gegevens: extensie/telefoonnummer, de naam van de contactpersoon, en de datum en het tijdstip van de opname. Conferentie opnames hebben “700 *” als hun intrede naam.
  3. Toets op een opname en selecteer de gewenste actie:
  • “Afspelen op Telefoon”: u zult een oproep van de beller-ID “PlayFile” ontvangen. Beantwoord de oproep om de opname te beluisteren.
  • “Verwijder de opname.”

3CX Client voor iOS

  1. Vanaf het nummertoetsscherm, toets op de “Meer” toets onderin het scherm.
  2. Selecteer de “Opnames” toets om naar de lijst te gaan. De vermelde opnames worden getoond met de volgende gegevens: extensie/telefoonnummer, de naam van de contactpersoon, en de datum en het tijdstip van de opname. Conferentie opnames hebben “700 *” als hun intrede naam.
  3. Toets op een opname en selecteer de gewenste actie:
  • Speel af
  • Speel af op telefoon: u zult een oproep van de beller-ID “PlayFile ontvangen. Beantwoord de oproep om de opname te beluisteren.
  • Verwijder

Zie ook

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud