Een Conferentiegesprek Opzetten (Mac)

Over dit onderwerp

Een Conferentiegesprek Opzetten (Mac)

Introductie

Een Ad-Hoc Conferentiegesprek Opzetten

Plan een Conferentiegesprek

Breidt een gesprek uit naar een Conferentiegesprek

Voeg Deelnemers toe aan een Actieve Conferentie

Zie ook

Introductie

Tegenwoordig werken meer en meer ondernemingen met werknemers op afstand, van thuis of zelfs in andere kantoren verspreid over de hele wereld. Reizen voor vergaderingen kost tijd en geld wat beter anders besteed kan worden. Lange afstanden of personen op verschillende locaties mag niet in de weg staan voor een belangrijke vergadering. Met de 3CX Client kunt u eenvoudig een conferentiegesprek opzetten, plannen, beheren, en ad-hoc bijwonen, vanaf uw desktop of laptop computer. (Een ad-hoc conferentiegesprek is een conferentiegesprek dat zonder planning direct wordt gestart).

Een Ad-Hoc Conferentiegesprek Opzetten

  1. Klik op de “Conferentie”  toets. U ziet hier de lijst van Conferenties gecontacteerd of gepland.
  2. Druk op de Plus toets.
  3. Een nieuw venster opent. Kies de Alleen Audio optie en nodig deelnemers uit.

  1. Vul Email, Nummer in het juiste hokje. U kunt ook deelnemers toevoegen uit het telefoonboek door te klikken op de  toets. Selecteer de gewenste contacten uit de lijst door ze aan te vinken, of gebruik de zoekfunctie.
  2. U kunt ook deelnemers importeren via csv. Klik op de  toets, selecteer het csv file en toets “Open.” 
  3. Klik op “Volgende”. In het nieuwe venster vult u het Onderwerp van de conferentie in en Notities indien gewenst.
  4. Klik op Start Nu om de conferentie te starten. U wordt gebeld door het 3CX Phone System. Beantwoord het gesprek om aan de conferentie deel te nemen. Alle deelnemers ontvangen nu een email met het conferentie telefoonnummer en de PIN die ze nodig hebben om zich bij de conferentie aan te sluiten.
  • De conferentie start als tenminste een ander persoon verbindt
  • Anderen die u heeft uitgenodigd kunnen op ieder moment deelnemen.
  • Tijdens de vergadering kunt opnieuw verbinding maken, verbreken of een deelnemer uit uw vergadering dempen, meer deelnemers toevoegen of het gesprek beëindigen.

Notitie: U kunt mededelingen inschakelen om te horen wanneer een deelnemer zich aansluit bij de conferentie of deze verlaat.

Plan een Conferentiegesprek

  1. Klik op de toets “Conferentie”  en toets “Plan Conferentie”.
  2. U ziet de lijst met alle Conferenties gecontacteerd en gepland. Toets Plus.
  3. Een nieuw venster opent. Kies de Alleen Audio optie en nodig deelnemers uit.
  4. Vul E-mail, Nummer in in de juiste hokjes. U kunt ook deelnemers uit het telefoonboek toevoegen door te drukken op de  toets. Selecteer het gewenste contact door de naam aan te vinken of via de zoekoptie.
  5. U kunt ook deelnemers importeren via csv. Klik op de  toets, selecteer het csv file en toets “Open.”
  6. Klik op “Volgende”. Een nieuw venster verschijnt, vul het Onderwerp van de conferentie in en voeg indien gewenst Notities. Stel de Datum, Tijd en Duur van de conferentie in.
  7. Klik de “Plannen” toets. Alle deelnemers ontvangen nu een email met het conferentie telefoonnummer en de conferentie PIN die ze nodig hebben om toegang te krijgen tot uw conferentie.

Breidt een gesprek uit naar een Conferentiegesprek

Tijdens een gesprek, heeft u wellicht de hulp van een derde partij nodig. U kunt dat doen door het gesprek uit te breiden naar een conferentiegesprek door meerdere personen aan de conversatie toe te voegen. Met de 3CX Client is het niet nodig om op te hangen om een conferentiegesprek te starten.

  1. Klik tijdens het gesprek op de “Conferentie”  toets om naar het conferentie scherm te gaan.
  2. Volg de stappen als hierboven omschreven om deelnemers toe te voegen, waarna u met met uw conferentiegesprek door kunt gaan.

Tip: Om te bekijken, te bewerken of te verwijderen van geplande conferenties ga naar het conferentie tabblad.

Voeg Deelnemers toe aan een Actieve Conferentie

Creating an Audio Conference (Mac).png

  1. Op het ‘mail’ scherm toets
  2. Vul E-mail, Nummer in in de juiste hokjes. U kunt ook deelnemers uit het telefoonboek toevoegen door te drukken op de  toets. Selecteer het gewenste contact door de naam aan te vinken of via de zoekoptie.
  3. U kunt ook deelnemers importeren via csv. Klik op deimporteer  toets, selecteer het csv file en toets Open.”
  4. Klik “Volgende”.

Notitie: Dit alles kan ook via de toets ‘Conferenties’ in het menu onderin.

Zie ook