3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

How to Use the Chat feature in 3CXPhone

Instant Chat

Over dit onderwerp

Instant Chat

Introductie

Een Chat Starten

Breidt uw Chat uit naar een Web-meeting (alleen voor Windows en Mac)

Chat Geschiedenis

Aanvullende chatinstellingen

Zie ook

Introductie

Als u een eenvoudige vraag wilt stellen terwijl u aan de telefoon ben, of u wilt uw werk en dat van anderen niet onderbreken, dan is instant chat de ideale oplossing. Ieder van ons maakt gebruik van een soort van instant chat functie; de 3CX Client wordt geleverd met geïntegreerde instant messaging, maar met veel meer mogelijkheden dan eenvoudig teksten (sms'en) Niet alleen kunt u chatberichten sturen naar uw collega's, maar u kunt ook uw chat uitbreiden naar een WebRTC gesprek met audio en video, of zelfs een 3CX Web-meeting, met één enkele klik.

Een Chat Starten

  1. Klik of toets de “Chat”  toets op de onderste rij pictogrammen. Op Android en iOS, toets op “Meer en selecteer vervolgens “Berichten/Chat”.
  2. Toets op “Chat Opstellen”  of het pictogram plus
  3. Dit zal uw bedrijfs-extensie lijst naar voren brengen. Zoek of scrol naar de extensie met wie u wilt chatten en selecteer. Klik “OK”  om het chat venster te openen. U kunt ook meerdere contacten selecteren en een groep-chat hebben.
  4. Klik op het invoerveld aan de onderkant van het chatvenster en begin met schrijven van uw bericht. Druk op “Enter, “Verzenden of  om uw bericht te verzenden.

Breidt uw Chat uit naar een Web-meeting (alleen voor Windows en Mac)

Tijdens het hebben van een groep-chat, kunt u uw chat uitbreiden naar een web-meeting en al uw chat-deelnemers kunnen meedoen. Om een webbijeenkomst te maken, klik de “Creëer 3CX Web-meeting”  toets. Uw browser wordt gestart en u zal onmiddellijk worden aangemeld bij de bijeenkomst. Een link voor uw collega's om te gebruiken voor de web bijeenkomst, zal worden verzonden naar uw chatvenster.

Chat Geschiedenis

U kunt uw chatgeschiedenis bekijken en verwijderen. Om de “Chat Geschiedenis” te bekijken toets de  toets op de Windows Client. Op Android, verschijnt de geschiedenis in tabs boven het bericht venster, waar u kunt kiezen uit de dag, week, maand of alle, en op Mac moet u de optie “Toon geschiedenis selecteren.

  1. Toets de “Chat”  toets om je chat log te bekijken.
  2. Klik op de gewenste chat met de rechtermuisknop voor Windows en Mac, druk lang voor Android, of toets op Bewerken voor iOS. Selecteer “Verwijderen”.
  3. Er verschijnt een scherm waarin u wordt gevraagd de verwijdering te bevestigen, toets “OK”.

Aanvullende chatinstellingen

Vanaf hier kunt u een aantal handige instellingen configureren voor het gebruik van uw chat functie. Met name:

  • Chat Geluid: U kunt uit een dropdownlijst uw favoriete geluid voor het ontvangen van een chat selecteren. Alleen beschikbaar voor Windows en Mac.
  • Chat Venster: Door deze optie in te schakelen, zal het chatvenster automatisch geopend worden wanneer u een gesprek ontvangt. Alleen beschikbaar voor Windows en Mac.
  • Blokkeer Gebruikers: U kunt een aantal extensies selecteren die niet in staat zullen zijn u te contacteren via chat.

Zie ook

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud