3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

Using Presence/Status

Het gebruik van de Aanwezigheid-Status

Over dit onderwerp

Het gebruik van de Aanwezigheid-Status

Introductie

Instellen van uw Aanwezigheid-Status

Een Aangepaste Status Instellen

In of Uit Kantoor

Uw Aanwezigheid-Status Automatisch Instellen

De Aanwezigheid-Status van uw Collega’s bekijken

Zie ook

Introductie

Met de Aanwezigheid-Status kunt u de aanwezigheid van uw collega’s bekijken, uw eigen status en de doorschakelregels. Deze functie is heel handig als u een gesprek wilt doorschakelen naar een andere extensie; u kunt zo zien of die extensie beschikbaar is, bezet of afwezig, voordat u doorschakelt. U kunt zelf ook profiteren van het gebruik van deze functie door uw eigen status in te stellen.

Instellen van uw Aanwezigheid-Status

  1. Klik of toets op het status gedeelte in de linkerbovenhoek.
  2. Uit het menu, selecteert u de gewenste status en klikt erop. Op een iOS apparaat toets “Done” om toe te passen:
  • Beschikbaar
  • Niet Aanwezig 
  • Niet Storen
  • Lunch – een aangepaste ‘Beschikbaar’ status die kan worden geconfigureerd bij het instellen van de doorschakelregels.
  • Zakenreis – een aangepaste ‘Niet op kantoor’ status die kan worden geconfigureerd bij het instellen van de doorschakelregels.

Notitie:In Mac heb je de mogelijkheid om een “Aangepast statusbericht” in te voeren uit deze lijst.

  1. Klik op “>”. Vanuit dit scherm kunt u uw statusbericht selecteren, wanneer uw status moet worden teruggeschakeld naar de vorige status bv. na een uur, en waar uw gesprekken heen moeten gedurende deze tijd. Voor meer details hoe deze regels in te stellen, lees het hoofdstuk Doorschakel Regels. Notitie: Voor Mac moet je naar het Snel Menu Gesprek doorschakelen... gaan of via de knop “Instellingen > Gedrag > Doorschakelen”.

Een Aangepaste Status Instellen

In aanvulling op Aanwezigheid, kunt u een aangepaste status instellen voor alle aanwezigheid statussen. Bijvoorbeeld: selecteer “Afwezig” en voeg “In een vergadering” toe.

  • Voor Windows selecteer uw status, en klik >. Voer uw aangepaste status in en klik “OK”.
  • Voor Mac kunt u uw aangepaste status invoeren vanuit de “Profiel Status” lijst.
  • Voor Android en iOS apparaten toets op uw status en voert het aangepaste bericht in het dialoogvenster in.

Notitie: U kunt de woorden Zakenreis en Lunch veranderen door “>” te toetsen en de aangepaste aanwezigheid-woord(en) in te voeren.

In of Uit Kantoor

De 3CX Client voor Windows is in staat om automatisch te detecteren of u in of uit kantoor bent (gebaseerd op uw IP) en schakelt automatisch over naar de juiste instelling ingesteld door uw beheerder.

Uw Aanwezigheid-Status Automatisch Instellen

U kunt uw status automatisch instellen op Niet storen of Beschikbaar op basis van uw kantooruren. Dit moet worden uitgevoerd door de beheerder via de 3CX Management Console. Vraag uw beheerder naar deze functie. Tijdens kantooruren wordt u aangemeld als “Beschikbaar” en na kantoortijd, schakelt uw 3CX Client automatisch over naar de status “Niet Storen”.

Het is ook mogelijk om een aangepaste voicemailbegroeting voor specifieke statussen te gebruiken.

De Aanwezigheid-Status van uw Collega’s bekijken

‘Aanwezigheid’ biedt de mogelijkheid de status van een extensie te bekijken, zodat u kunt zien wie bezet is, wie beschikbaar is en wie afwezig zijn. In staat zijn om direct de status van elke werknemer te zien betekent dat u het gesprek sneller, eenvoudiger en efficiënter kunt afhandelen.

Het aanwezigheid menu biedt u ook de mogelijkheid te communiceren met andere extensies:

  1. Klik op de toets “Aanwezigheid”  in het menu onderin.
  2. U ziet hier de lijst met de 3CX Phone Systeem extensie groepen en hun statussen.
  3. Selecteer de extensie waarmee u wilt communiceren en dubbelklik/toets om te bellen of klik op “>” om meer Contactgegevens te zien, voor meer acties.

Zie ook

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud